Napi Százas

Az eredeti Pilates és a megújult STOTT PILATES®-módszer egyaránt tartalmazza A Százas (The Hundred) gyakorlatot, ami a mesteri testedzés egyik alappillére. Sőt az eredeti gyakorlatsorban ez volt az első feladat! Ez erőnléti szempontból ma már kicsit irreális kezdőfeladatnak minősül!!! A mai nyugati orvosi és gyógytornászati kutatások után megkérdőjelezhetetlen, hogy bemelegítő gyakorlatok szükségesek a Százas gyakorlat előtt!
 
A Százas kivitelezéséhez nyújtott karral indítsuk a gyakorlatot. Belégzésre laposítsuk a hasunkat és kifújásra emelkedjünk fel.
Öt belégzésre ötször pumpáljunk vállból a karjainkkal, majd öt kilégzésre ismét ötször. Tízszer megismételve mindezt, összejön a száz pumpálás, ami a gyakorlat nevét adta. A legnagyobb kihívás, amivel szembe kell néznünk, hogy végig fölemelkedve maradjunk, ne süllyedjünk vissza fekvő helyzetbe a gyakorlat kivitelezése során.
 
Ha már jól megy a gyakorlat a talajon lévő lábakkal, akkor imprint helyzetben emeljük el a földtől csípőhajlítással először a jobb, majd a bal lábat 90 fokos szögben és így végezzük a pumpáló mozdulatokat, laposan tartva a hasat. 5 belégzés és 5 kilégzés egy kör.
 
 
 
 
 
 
(A helyes imprint helyzet beállításához mindenképp szükséges egy STOTT PILATES® tréner segítsége! Ha nehezíteni akarjuk a gyakorlatsort, akkor is fontos, hogy ellenőrizve legyen a hasizomhasználat helyessége, egyébként a hibásan kivitelezett gyakorlatok derékfájást okozhatnak!)
 
Több hónapon át tartó gyakorlás után, megerősödnek annyira a hasizmok, hogy kinyújtott lábbal is százszor tudjunk pumpálni, eleinte az imprint helyzet megtartásával, majd haladó szinten semleges medencehelyzetben. Haladó gyakorlatként nyújtsuk a lábakat diagonálba 45 fokos szögben a talaj fölé. Fejet, nyakat és vállakat felemelve a talajról pumpáljunk ötször belégzésre és ötször kilégzésre a kart párhuzamosan tartva a talajjal.
 
STOTT PILATES® trénered fogja megmondani, hogy mikor kezdheted a Százas középhaladó és haladó szinten gyakorlását. Ha oktatóddal precízen elsajátítottad a gyakorlatot és képes vagy központod tökéletes stabilizációjára, akkor naponta végezheted személyi tréningjeid mellett otthon is a Százast!