Elixír: Az edzések gyakorisága

A stretching a nyújtás és a feszülés együttese, a különböző izom-, ín- és szalagnyújtási technikák összefoglaló neve. Javítja a fizikai állóképességet, az izmok teljesítményét, csökkenti a fáradékonyságot és a reakcióidőt, a vérkeringés élénkítésével növeli az oxigénfelvételt, gyorsítja a regenerációs folyamatokat, és segíti a salakanyagok elszállítását.

− Korábban egy állapotfelmérő mozdulatsort ismertettél meg az olvasókkal, most viszont már sorra kerülnek az első gyakorlatok is. Milyen körülmények között érdemes hozzálátnunk a kivitelezésükhöz?

− A gyakorláshoz ideális feltételeket kell teremtenünk, ezért figyeljünk arra, hogy kellemes hőmérsékletű szobában végezzük el a mozdulatokat, ha pedig az időjárás engedi, nyugodtan tornázzunk a szabadban, hiszen ott még több friss levegőhöz jutunk. Ha már hűvösre fordult az idő, és nem tudunk a természetben gyakorolni, mindenképpen szellőztessük ki a helyiséget, hogy tiszta levegő járja át a teret! Nyújtás közben viseljünk kényelmes ruhát, ami nem akadályoz minket a mozdulatok szabad kivitelezésében!