A Fűző

A Pilates edzések a hasizmok megerősítésével teszik lehetővé az egyre nehezedő mozdulatsorok kivitelezését, mindig kihívást adva a gyakorlóknak. Az egyenes, ferde és a haránt hasizmokat egyaránt megdolgoztatjuk, megerősítve a törzsizomzatot, kiküszöbölve, vagy elmulasztva a hátfájást.
 
A derekunk védelmezője nem más, mint a hátunk függőleges középvonalán induló és a hasunk középvonalán tapadó legmélyebb hasizom, a haránt hasizom (Transversus abdominis). Fűzőként öleli körbe a derekunkat.
 
A fűző felvétele a a Pilates gyakorlás során a legfontosabb feladatunk. Akár a törzsizomzat, akár a végtagok edzésével töltünk több időt az óránk során, a legmélyebb hasizomréteg biztosítja a sérülésre leginkább alkalmas lumbo-pelvikus terület stabilizálását.
 
Ne feledd! Attól hogy hatszáz felülést végzel, még nincs biztosítva a sikeres hasizomhasználat. Ha helytelen az alaphelyzet és a véghelyzet a felüléseid során, akkor más izomcsoportok veszik át a hasizom munkáját, így valószínűleg ugyanúgy elfáradsz, csak eredménytelenül. Fontos, hogy a haránt-hasizom, más néven a Fűző használatát megértsd és alkalmazd a Pilates órákon az összes gyakorlat kivitelezése során!